• 1404/02/23 - 14:04
  • - تعداد بازدید: 56
  • - تعداد بازدیدکننده: 55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با هدف ارتقاء معیشت و افزایش رضایت شغلی کارمندان نظام سلامت صورت پذیرفت؛

ابلاغ دستورالعمل رفاهیات کارمندان دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت

وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، دستورالعمل جامعی را برای بهبود رفاهیات و ارتقاء کیفیت زندگی کاری کارمندان و اعضای هیئت علمی ابلاغ کرد.

348936.mp3 ابلاغ دستورالعمل رفاهیات کارمندان دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از وزارت بهداشت، با هدف ارتقاء رضایتمندی کارکنان نظام سلامت و توجه به نیازهای معیشتی و رفاهی آنان، بخشنامه‌ای مشتمل بر محورهای اجرایی رفاهیات کارکنان به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.
 
در این بخشنامه، سرمایه انسانی به عنوان مهم‌ترین رکن توسعه و افزایش بهره‌وری در نظام اداری معرفی شده و تأکید شده است که توجه به رفاه و معیشت کارکنان باید یکی از مأموریت‌های اصلی دانشگاه‌ها و معاونت‌های توسعه تلقی شود.
 
 
 
در این دستورالعمل، ۱۶ محور اصلی به‌عنوان رویکردهای رفاهی دانشگاه‌ها مشخص شده است. برخی از مهم‌ترین این محورها عبارت‌اند از:
 
اجرای مواد ۲۹ و ۳۰ دستورالعمل پرداخت مزایای غیرمستمر امور رفاهی و تأمین اعتبارات مرتبط از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها.
 
اجرای ماده ۷ ضوابط بودجه تفصیلی سال ۱۴۰۴ در خصوص ترمیم حقوق کارکنان و پرداخت معوقات سال ۱۴۰۳.
 
برنامه‌ریزی برای پرداخت مطالبات کارکنان شامل کارانه و اضافه‌کار از محل منابع مشخص‌شده در قانون بودجه.
 
اختصاص کمک‌های رفاهی مناسب در مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین برگزاری آیین‌های گرامیداشت مرتبط با حوزه سلامت.
 
ارائه تسهیلات بانکی مناسب از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل در سطح استان‌ها.
 
پیگیری تامین مسکن کارکنان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی مانند قانون جهش تولید مسکن.
 
ارتقاء بیمه تکمیلی درمانی با مشارکت کارکنان و حذف یا کاهش فرانشیز در مراکز درمانی دولتی و حتی‌الامکان خصوصی.
 
اختصاص سبد کالا و برگزاری سفرهای زیارتی و سیاحتی برای تقویت روحیه کارکنان.
 
توسعه فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی و مشارکت در المپیادهای ورزشی کارکنان وزارت بهداشت.
 
اجرای طرح همکار سالم و ایجاد پرونده سلامت الکترونیک برای ارتقاء سلامت جسمی و روحی کارکنان.
 
اختصاص خدمات رفاهی به بازنشستگان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با شرایط آنان.
 
تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی دانشگاه‌ها و ایجاد این امکانات در استان‌های دارای ظرفیت‌های گردشگری و زیارتی.
 
توسعه تعاملات بین دانشگاهی برای استفاده از ظرفیت‌های اقامتی و گردشگری از طریق سامانه جامع رزرو.
 
برگزاری جلسات فصلی با کارکنان به منظور پاسخگویی، شفاف‌سازی و تبیین برنامه‌ها.
 
فعال‌سازی کمیته ساماندهی امور رفاهی دانشگاه‌ها با حضور مدیران و صاحب‌نظران.
 
ارائه گزارش‌های فصلی عملکرد توسط معاونین توسعه دانشگاه‌ها به اداره کل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت.
 
در پایان این بخشنامه آمده است: ستاد وزارت با وجود محدودیت‌های اعتباری و استقلال مالی دانشگاه‌ها، از دانشگاه‌هایی که به‌طور فعال نسبت به اجرای برنامه‌های فوق اقدام کنند، حمایت اعتباری خواهد کرد.
 
  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 348936
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لطفا عبارت مورد نظر را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید
تنظیمات قالب